Ενήλικες

Ενήλικες

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι σε όλα τα στάδια της ζωής ενός ανθρώπου είναι η διατροφή του. Οι συνήθειες διατροφής και συμπεριφοράς ενός ενήλικα εξαρτώνται τόσο από τον τρόπο ζωής του όσο και από το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζει. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, ωθεί στην κατανάλωση μίας δυτικού τύπου διατροφής, με αποτέλεσμα την αύξηση του ποσοστού παχυσαρκίας και υπερβαρότητας στο 60% για τους άνδρες και 50% για τις γυναίκες, στην Ελλάδα. Αυτή η αύξηση της παχυσαρκίας συνδέεται με αύξηση σακχαρώδη διαβήτη (τύπου 2), καρδιαγγειακών νοσημάτων και ορισμένων μορφών καρκίνου που αποτελούν στις συχνότερες αιτίες νοσηρότητας και θνησιμότητας, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην χώρα μας. Επομένως η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής με μία ισορροπημένη διατροφή και τακτική σωματική δραστηριότητα αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη αφού συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση της υγείας και στην πρόληψη χρόνιων νοσημάτων.

 

Με ποιον τρόπο θα υιοθετήσω έναν υγιεινό τρόπο ζωής;

  • Προσπάθησε να διατηρείς το βάρος σου σταθερό κατά τη διάρκεια της ζωής και σε φυσιολογικά επίπεδα -> εξίσωση BMI
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑBMI(kg/m2)
Λιποβαρής<18,5
Φυσιολογικού βάρους18,5-24,9
Υπέρβαρος25,0-29,9
Παχυσαρκία (I βαθμού)30,0-34,9
Παχυσαρκία (II βαθμού)35,0-39,9
Παχυσαρκία (III βαθμού)≥40
  • Φρόντισε να έχεις μία ήπια φυσική δραστηριότητα για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, σε καθημερινή βάση ή τουλάχιστον τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.
  • Όσον αφορά τη διατροφή σου:
    • Προσπάθησε να καταναλώνεις 5-6 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα- προτίμησε φρούτα και λαχανικά εποχής.
    • Προσπάθησε να καταναλώνεις 5-8 μερίδες δημητριακών την ημέρα με προτίμηση στα ολικής άλεσης. Όσον αφορά τις πατάτες καλό είναι να μην ξεπερνάς τις 2-3 μερίδες την εβδομάδα.
    • Κατανάλωσε 2 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών λιπαρών την ημέρα
    • Καλό είναι να μην ξεπερνάς την 1 μερίδα κόκκινου κρέατος (άπαχου) την εβδομάδα και απέφυγε τα αλλαντικά και τα προπαρασκευασμένα προϊόντα κρέατος. Όσον αφορά το λευκό κρέας, καλό είναι να μην ξεπερνάς τις 2 μερίδες την εβδομάδα και κατανάλωσε μέχρι 4 αυγά εβδομαδιαίως.
    • Τα ψάρια και τα θαλασσινά καλό είναι να βρίσκονται στο τραπέζι σου 2-3 φορές την εβδομάδα, όπως και τα όσπρια.
    • Προτίμησε το ελαιόλαδο στις παρασκευές σου και περιόρισε το λίπος ζωικής προέλευσης.
    • Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διάφορα μυρωδικά και μπαχαρικά στην μαγειρική σου, αντί για το αλάτι
    • Καλό είναι να αποφύγεις αναψυκτικά, χυμούς και διάφορα ροφήματα με πρόσθετα σάκχαρα ενώ τα γλυκά προσπάθησε να τα καταναλώνεις με μέτρο και περιστασιακά.
    • Τέλος, εάν καταναλώνεις αλκοόλ φρόντισε να μην ξεπερνάς τις 2 μερίδες (για τους άνδρες) και 1 μερίδα (για τις γυναίκες), την ημέρα.

Μοιράσου το άρθρο